ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دردهایی که نشانه کروناست | علائم کودکان را جدی بگیرید

  • کد خبر: ۳۴۴۵۶
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
دردهایی که نشانه کروناست | علائم کودکان را جدی بگیرید
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران معتقدند با توجه به شواهد موجود، کودکان مبتلا به کووید-۱۹ معمولا بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن علائم مختلفی از جمله تب و سرفه از خود نشان می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با توجه به تحقیقات انجام شده به این پرسش پاسخ داده‌اند که علائم ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان چیست؟و  آیا گیجی و ناتوانی کودکان در هنگام بیدار شدن از خواب از علائم ابتلا است؟

در این مطلب آمده است: در بیشتر مطالعات، سن شروع بیماری در کودکان از ۱.۵ ماه تا ۱۷ سال گزارش شده است که بیشتر این کودکان بیمار، ارتباط نزدیکی با افراد آلوده به ویروس داشته‌اند. همچنین مطالعه انجام شده بر روی اطلاعات افراد مبتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که یک درصد از این افراد زیر ۱۰ سال بوده‌اند. کودکان آلوده ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند. تعداد معدودی از آن‌ها علائم تنفس فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی داشته‌اند.

این محققان می‌گویند: در برخی از کودکان مبتلا، علائم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال گزارش شده است. در مطالعه‌ای دیگر، ۸۰ درصد کودکان سابقه تماس با افراد مبتلا یا سفر به مناطق پرخطر را داشته‌اند و شایع‌ترین علامت ابتلا در این کودکان، تب (۸۰ درصد)، سرفه(۶۰ درصد)، گلودرد(۴۰ درصد)، گرفتگی بینی(۳۰ درصد)، و عطسه و آبریزش بینی (۲۰ درصد) بوده است.

با توجه به شواهد موجود، کودکان مبتلا به کووید-۱۹ معمولا بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن علائم مختلفی از جمله تب و سرفه از خود نشان می‌دهند. در برخی موارد، علاوه بر علائم تنفسی، علائم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را نیز نشان می‌دهند. در  بررسی‌های انجام شده در برخی  مطالعات، خستگی نیز جزو علائم بیان شده است اما گیجی و ناتوانی در بیدار شدن کودکان از خواب صراحتا بیان نشده است. با توجه به این که در منابع ذکر شده است که اکثر کودکان بیمار، سابقه تماس با افراد مبتلا یا سفر به مناطق پرخطر از نظر ویروس کرونا را داشته‌اند، توصیه می‌شود در این دوران از سفر به مناطق پرخطر پرهیز شود و کودکان از افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری دور نگه‌داشته شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->